Adres
Nieuws | 28.10.2021

Van zomertijd naar wintertijd: tips voor een soepele overgang

Het is weer zover, aankomend weekend (30 op 31 oktober) gaat de wintertijd weer in! Deze overgang zorgt bij een aantal mensen voor een behoorlijke voelbare verstoring van het bioritme. Wij hebben een paar tips om je bij deze overgang te helpen. 

 

  1. Keep it moving

Ook al ben je een beetje moe overdag, probeer te blijven bewegen! Ga een uur sporten of maak een stevige wandeling. Je voelt je dan vaak een stuk beter en ‘s avonds heb je er ook profijt van, dit omdat je waarschijnlijk sneller in slaap valt.

 

  1. Let op je voeding

Bij de overgang naar de wintertijd kun je in de ochtenden het beste kiezen voor eiwitrijke maaltijden. In de avond zijn voedingsmiddelen die wat rijker zijn aan koolhydraten aan te raden. Probeer regelmatig te eten en niet te snacken. Je lichaam kan je soms voor de gek houden door een enorme trek te creëren.

 

  1. Ga bewust om met licht

Probeer veel licht op te nemen om je zo goed mogelijk aan te passen aan de nieuwe tijd. Het wordt namelijk vanaf 5 uur ‘s middags al donker! Ga in de lunchpauze buiten een rondje lopen of slaap met de gordijnen open. 

 

  1. Relax! De dag is voorbij

Bouw de dag langzaam af. Maak het bijvoorbeeld iets donkerder in huis, leg je telefoon weg, pak een kopje thee en ga een boek lezen. Door je dag rustiger te eindigen, bereid je je lichaam alvast voor op de nacht. 
Onze Nootropic Recovery is speciaal ontwikkeld om na een drukke dag tot rust te komen.

Deel deze pagina:

Door gebruik te maken van onze website, ga je akkoord met ons

Cookie beleid